آزمایش

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 417 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 14:04

نيمه تاريک متاورس و ريسک سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي آن

s9_ycjh.jpg

 

در انتظار آمدن تاورس نباشيد؛ زيرا در حال حاضر اينجاست و وجود دارد. بدين ترتيب تاثير آن بر حريم خصوصي خود و اينکه به چه شکل تمرکز زدايي مي‌تواند کمک کند نگاه مي‌کنيم.

نبايد دنياي متاورس را به عنوان يک دنياي مجازي که در آن کار مي‌کنيم، معاشرت و خريد مي‌کنيم، ديد. در عوض مي‌توان آن را نقطه‌اي از سال 2020 و شيوع ويروس کرونا دانست؛ درست زماني که دنياي ديجيتال به اندازه دنياي فيزيکي اهميت پيدا کرد.

اما اين نکته بديهي است که دنياي فيزيکي هميشه برتر از دنياي ديجيتالي است.

اهميت دنياي مجازي روز به روز بيشتر مي‌شود. همچنين بسياري از جلسات کاري به صورت مجازي برگزار مي‌شود، افراد مشغول خريد و فروش املاک مجازي هستند و کودکان با دوستان خود نيز در Fortnite  و Roblox سرگرم هستند.

همان‌طور که منابع و دنياي ديجيتالي براي ما حياتي‌تر و مهم‌تر مي‌شوند؛از طرفي با يکديگر به شدت مرتبط و هماهنگ مي‌شوند. گرچه هنوز به نقطه‌اي نرسيده‌ايم که همه چيز در يک حساب کاربري واحد، يکپارچه شود، اما مي‌توانيم ببينيم که کارها بر اساس آنچه قبلاً اتفاق افتاده به کجا مي‌روند؛ به‌ويژه زماني که صحبت از استفاده از حساب‌هاي فيس‌بوک و گوگل به عنوان دروازه‌اي به پلتفرم‌هاي مختلف مي‌شود.

بسياري از نگراني‌هاي حال حاضر جهت حريم خصوصي ديجيتال امروزي، مانند سرقت هويت، دزديده شدن اطلاعات شخصي و تبليغات هدفمند را مي‌توان در پيشرفت فيس بوک مشاهده کرد. اين موضوع به افراد انگيزه کافي براي ثبت‌نام با نام واقعي خود مي‌داد.

اين تغيير ما را براي آينده‌اي آماده مي‌کند که در آن، هر شخصي که وارد دنياي متاورس مي‌شود؛ مي‌تواند توسط افراد ديگر و حتي سرويسهاي ارائه دهنده خدمات کنترل شود. به عنوان مثال اگر آن فرد مقررات را رعايت نکند از پلتفرم خارج مي‌شود.

ريسک سرمايه‌گذاري در پروژه‌هاي متاورس

چين پس از ممنوعيت معاملات و استخراج ارزهاي ديجيتال، نگراني بعدي اين دولت پيرامون کلاهبرداري‌هاي پروژه‌هاي متاورس است.

کميسيون نظارت بر بانکداري و بيمه کشور چين يک اخطاريه براي عموم مردم پيرامون کلاهبرداري پروژه‌هاي متاورس منتشر کرد. در طي اين بيانيه به افزايش محبوبيت متاورس و جلب توجه آن براي کلاهبردارها و سرقت سرمايه‌هاي مردم با نام پروژه‌هاي متاورسي نيز اشاره کرد.

در طي اين اخطاريه، چهار روش مختلف کلاهبرداري و سواستفاده در متاورس شرح داده شده است. رايج ترين روش کلاهبرداري شامل قول پروژه براي ارائه سيستم‌هايي با تکنولوژي بالا مثل پشتيباني از هوش مصنوعي و واقعيت مجازي مي‌شود. اين پروژه‌ها با قول سودهاي کلان سرمايه گذاران را گول مي‌زنند ولي سپس کلاهبرداران با سرمايه‌هاي جمع شده نيز فرار مي‌کنند.

روش بعدي کلاهبرداري با نام متاورس، پروژه‌هاي بلاکچيني Play-to-Ea يا P2E است. کلاهبرداران با قول سودهاي کلان براي سرمايه گذاري در توکن بومي يک بازي، بعد از رسيدن به هدفي مشخص با سرمايه افراد فرار مي‌کنند.

ديگر روشي که سارقان سايبري سرمايه مردم را به تاراج مي‌برند، افزايش هجمه‌هاي تبليغاتي براي خريد زمين در دنياي متاورس است.

اداره ميان سازماني حذف پروژه‌هاي غير قانوني، از عموم مردم درخواست کرده که آگاهي خود نسبت به اين حوزه را افزايش دهند و هرگونه فعاليت مشکوک را به اين اداره نيز گزارش دهند.

اما دولت چين با وجود ممنوعيت کامل استخراج و استفاده از ارزهاي ديجيتال، نسبت به پروژه‌هاي توکن غير مثلي و متاورس انعطاف بيشتري نشان داده است. به همين جهت چندين غول تکنولوژيک مانندTencent و Huawei و Alibaba شروع به ثبت علامت تجاري خود در متاورس کرده‌اند. همچنين شانگهاي نيز با يک برنامه توسعه پنج ساله قصد افزايش خدمات عمومي بلاکچين و متاورس دارد.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 381 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:20

پيکربندي DVR کاملا اصولي

مرکز کنترل دوربين‌هاي مداربسته يا همان DVR  يا NVR  به‌عنوان قلب تپنده براي سامانه نظارت تصويري به شمار مي‌آيند. انتخاب يک دستگاه و محصول همگون با دوربين‌ها که متناسب با نيازتان باشد مي‌تواند مزاياي بسياري را براي شما فراهم نمايد و برعکس آن نيز صادق است اگر محصول مناسبي را انتخاب ننماييد، دوربين‌هاي شما با مرکز کنترل ارتباط برقرار نمي‌نمايند و سامانه نظارت تصويري براي شما بدون کاربرد خواهد شد.

اگر شما خواهان خريد سامانه نظارت تصويري به همراه دوربين‌هاي آن هستيد و نياز است که DVR  يا NVR  را به همراه آن داشته باشيد بايد پارامترهاي متعددي را در نظر بگيريد.

 

نصب دوربين‌هاي نظارت تصويري و در نظرگيري امکانات آن در کنار بررسي نيازهاي امنيتي شما مي‌تواند بالاترين سطح امنيتي را براي شما به ارمغان آورد. برخي از زمان‌ها بعضي از افراد خودشان تمايل به نصب سامانه نظارت تصويري دارند و مي‌خواهند پيکربندي DVR  يا NVR  را انجام دهند. اشتباهات متداولي در اين زمينه وجود دارد که در اين مقاله به آن اشاره خواهيم کرد.

بودجه کلي :

در گام اول بايد بودجه خود را، متناسب با نياز خود تأمين نماييد. در هنگام خريد يک سامانه نظارت تصويري بايد مشخصات فني دستگاه‌ها را با دقت بررسي نماييد. مطمئناً دستگاهي که دويست دلار است داراي مزايا و پارامترهاي پيشرفته‌تر از دستگاهي است که فقط پنجاه دلار قيمت دارد.

در گام بعد نياز است که مشخصه‌هاي دستگاه‌هاي مديريت تصاوير DVR و NVR را کاملاً آناليز نماييد.

به خاطر داشته باشيد که دستگاه‌ها و سامانه‌هاي ارزان‌قيمتي در بازار نظارت تصويري وجود دارد که حتي نمي‌توانند حداقل نيازها نظير حساسيت به حرکت را پوشش دهند. براي به حداکثر رسيدن اثربخشي و کارايي سامانه نظارت تصويري بايد با مزاياي پيشرفته هر دستگاه آشنا گرديد. با در نظر گرفتن پارامترهاي پيشرفته و خريد اين نوع محصولات، کارايي سيستم نظارت تصويري شما بهينه خواهد شد.

محل قرارگيري دوربين :

 

براي آنکه بتوان اثربخشي سامانه نظارت تصويري را بهينه تر نمود،  نياز است که محل قرار گيري دوربين تجزيه و تحليل گردد و براي اين مورد نياز است به پرسش‌هاي زير پاسخ داده شود :

  • ميزان تغيير نور در شبانه روز در محدوده مقابل دوربين چقدر است ؟
  • تغييرات نوري در منطقه مذکور در شب به چه ميزان است ؟
  • خواهان مانيتور و نظارت بر چه چيزي هستيم ؟
  • ميزان تحرک و رفت و آمد در اين منطقه چقدر است ؟
  • چقدر نقطه کور در منطقه مقابل دوربين داريد؟
  • کدام لنز براي اين منطقه مناسب تر است ؟
  • آيا نياز است که چند دوربين را براي پوشش نظارتي کامل در اين منطقه در نظر بگيريد ؟
  • براي نظارت بهينه در اين منطقه نياز به نظارت مستقيم داريد و يا ميتوانيد با يک نظارت کلي نياز خود را مرتفع سازيد .

 

حتما بخوانيد: دوربين مدار بسته  

 

انتخاب بهترين دوربين مداربسته :

در هنگام نصب دوربين، شناسايي نياز خود و اهداف موردنظر جزء مهم‌ترين پارامترها مي‌باشد. اگر در يک دوربين خواهان پلاک خوان هستيد بخش وسيعي از تصوير بايد پلاک را پوشش دهد و به‌ بيان‌ديگر تصاويري که وسعت بالايي را پوشش مي‌دهند و ديد وسيع دارد نمي‌توانند جزئيات را براي شما فراهم نمايند. صد البته رابطه و تناسبي بين رزولوشن تصوير و نوع نياز وجود دارد که براي شناسايي يا احراز هويت تعداد پيکسل‌هاي سوژه مورد نظر را در تصوير اندازه‌گيري نماييد. در استانداردها و مقررات براي احراز هويت و يا تشخيص قوانيني وضع‌شده است که در مقالات بعدي به آن اشاره مي‌کنيم. يکي ديگر از نيازها تشخيص چهره است که براي نصب دوربين در مبادي ورودي بايد دوربين به نحوي نصب گردد تا اين نياز را به‌طور کامل پوشش دهد.

انتخاب لنز مناسب دوربين :

انتخاب لنز دوربين نياز به آگاهي از برخي مفاهيم اوليه دارد تا با آشنايي با قوانين مقدماتي نور بتوانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد البته به کمک شبيه سازها و جداول اين انتخاب براي همگان ساده شده است و ديگر کسي براي انتخاب لنز چالشي ندارد. اما يادتان باشد که بعد از انتخاب محل دوربين گام بعدي تعيين لنز متناسب و متناظر با آن است. براي استفاده از اين شبيه سازها يا جداول و يا نرم افزارهاي محاسبه کننده لنز نياز به داشتن دو پارامتر مهم داريد. ?) فاصله سوژه تا دوربين و ?) وسعت تصوير.

 با تعيين اين دو عدد و وارد کردن آن در محاسبه گر لنز، مي توانيد لنز مناسب را انتخاب کنيد.

دوربين روز/شب و مادون قرمز :

براي آنکه بتوانيد در شب تصوير خوب و کاربردي داشته باشيد بايد روي دوربين، LED هاي قرمز نصب‌شده باشد و با نصب آن تصوير شفاف در شب فراهم شود. البته براي آنکه دوربين از طيف مادون‌قرمز بتواند استفاده کند نياز است روي دوربين فيلتر مکانيکي مادون‌قرمز وجود داشته باشد. با آگاهي از اين مورد اگر روي يک دوربين اصطلاح Day/Night درج‌شده باشد مفهوم آن را دارد که اين دوربين مي‌تواند از طيف مادون‌قرمز براي تصويربرداري شب استفاده نمايد. ماژول‌هاي مادون‌قرمز در کنار دوربين از نظر توان روشنايي و ميزان پوشش متفاوت هستند و براي آنکه شما انتخاب مناسبي داشته باشيد بايد از کارشناسان مربوطه سؤال کنيد که اين بخش تا چند متر را مي‌تواند روشن نمايد.

دوربين‌هايي که ماژول مادون‌قرمز روي آن تعبيه‌شده در تاريکي مطلق مي‌توانند تصويربرداري نمايند. شرکت‌هاي مختلف درزمينه تصويربرداري در نور کم فناوري‌هاي نوين عرضه کرده‌اند. براي انتخاب خوب و مناسب شما مي‌توانيد با کارشناسان ما در تماس  باشيد .

انتخاب دوربين باسيم / بدون سيم :

 

امروزه با پيشرفت فناوري شبکه امکان استفاده از دوربين‌هاي بدون سيم فراهم‌شده است، در سامانه هاي قديمي آنالوگ نياز به پياده‌سازي بستر کاملاً اجباري بود اما امروزه مي‌توان از دوربين‌هاي بيسيم نيز استفاده نمود. برخي از شرکت‌هاي توليدکننده،  دوربين بي‌سيم را نيز عرضه نموده‌اند.

بيشتر بخوانيد: dvr     nvr    ليست قيمت کابل شبکه

دوربين‌هاي امنيتي بي‌سيم با اتصال به اينترنت مي‌تواند تصاوير را از راه دور برايتان نمايش دهند و شما قادر به مانيتورينگ قلمرو خود از طريق موبايل باشيد. شبکه‌هاي نظارت تصويري اغلب به‌صورت کابلي پيکربندي مي‌شوند اما گاهي نياز به استفاده کردن از دوربين‌هاي بي‌سيم وجود دارد. پياده‌سازي دوربين‌هاي بي‌سيم نياز به شبکه بي‌سيم نيز دارد که ‌اين عامل سبب اضافه شدن هزينه‌هاي سربار پروژه مي‌شود.

کيفيت تصوير :

بعد از انتخاب لنز، نوع دوربين و رزولوشن،  شما بايد پارامتر نسبت سيگنال به نويز دوربين را از کاتالوگ پيدا کنيد. نسبت سيگنال به نويز يا SNR مفهومي است که کيفيت تصوير را مشخص مي‌کند و هر چه اين عدد بزرگ‌تر باشد کيفيت بالاتري خواهيد داشت. تفاوت کيفيت بالاي تصوير و کيفيت بالاي رزولوشن در اين است که کيفيت بالاي تصوير جزئيات شفاف‌تر و بدون نويز را فراهم مي‌کند و انتقال سيگنال سبب تضعيف سيگنال نخواهد شد.

تعداد فريم بر ثانيه :

بسياري از شرکت‌هاي سازنده تجهيزات امنيتي خواهان ذخيره‌سازي و ارسال تصاوير با بالاترين نرخ فريم هستند. اما نرخ فريم بالا سبب مي‌شود ميزان ذخيره‌سازي نيز افزايش يابد و يا نياز به پهناي باند بيشتري داشته باشيد. طراحان در بسياري مناطق از ارسال فريم بالا اجتناب مي‌کنند تا فضاي ذخيره‌سازي کمتري را اشغال نمايند و هزينه پروژه را مضاف ننمايند. بودجه شما و نيازتان عوامل مهمي هستند که پيکربندي نرخ فريم را تعيين مي‌نمايند.

اگر خواهان اطلاعات بيشتري هستيد همين امروز با کارشناسان ما تماس بگيريد و نيازهاي خود را با ايشان در ميان بگذاريد تا اين افراد بهترين انتخاب را به شما پيشنهاد دهند.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 163 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:11

بررسي زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته

زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته يکي از مهم ترين نکاتي است که تمامي مشاوران و مجريان پـروژه هاي دوربين مداربسته بايد بر اين بحث تـسلط داشته باشند، با توجه به پـيچيدگي اين مـوضـوع در دوربين هاي مداربسته مي تـوان به اندازه يک کتاب مطلب در زمينه زاويه ديد دوربـين هاي مدار بـسته نوشت، اما با تـوجه به ماهيت مقاله و محدوديت صفحات اين موضوع را به صورت پرسش وپاسخ مطرح خواهيم نمود .

 

زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته چيست؟

? FOV و يا AOV به زاويه ديد دوربين مداربسته گفته مي شود و ميتوان گفت به زاويه اي که دوربين مداربسته مي تواند ببيند گفته مي شود . واحد اندازه گيري آن درجه است .

زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته چند نوع است ؟

در کل ? نوع زاويه ديد افقي و عمودي و مورب در دوربين هاي مداربسته وجود دارد.

 

چه عواملي بر مقدار اين زاويه اثرگذار است ؟

? عامل در زاويه ديد در لنز دوربين هاي مداربسته وجود دارد .

?- فاصله کانوني لنز دوربين مداربسته

?- اندازه سنسور تصوير ( قطر سنسور به اينچ )

?- نسبت ابعاد تصوير يا برش تصوير به عنوان مثال ?:? ، ??:?? ، ??:?

متداول ترين زاويه ديد در اين دوربين ها معمولا لنز ?.? ميلي متري بيش ترين استفاده را در دوربين هاي مداربسته دارد که با دوربين با سنسور ?.? اينچي زاويه ديدي برابر با حدود ?? درجه دارد .

 

چه فرمولي براي محاسبه زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته وجود دارد ؟

فرمول(X=2Arctan(h/2f

که در اين فرمول x زاويه ديد بر حسب درجه و h عرض سنسور تصوير بر حسب ميلي متر و f فاصله کانوني لنز بر حسب ميلي متر مي باشد .

 

متداول ترين زاويه ديد در اين دوربين ها چيست ؟

معمولا لنز ?.? ميلي متري بيش ترين استفاده را در دوربين هاي مداربسته دارد که با دوربين با سنسور ?.? اينچي زاويه ديدي برابر با حدود ?? درجه دارد .

 

 

آيا اين جمله که هرچه زاويه ديد بيشتر باشد بهتر است، درست است ؟

خير .

زاويه ديد بالا برابر است با پوشش حداکثري از محل نصب دوربين مداربسته و کوچکتر شدن سوژه ها در تصوير به اصطلاح وايد .

نتيجه بهتري حاصل مي شود پس انتخاب دوربين مداربسته مناسب با لنز مناسب براي نصب بسيار حائز اهميت است .

آيا در دوربين هاي تحت شبکه IP اين زاويه متفاوت با دوربين هاي آنالوگ HD است ؟

خير .

زاويه ديد دوربين هاي تحت شبکه و دوربين هاي آنالوگ HD متفاوت نخواهد بود اگر اندازه سنسور و فاصله کانوني لنز به نسبت طول و عرض تصوير در آن ها برابر باشد .

بيشترين زاويه ديد در دوربين هاي مداربسته چقدر است ؟

دوربين هاي مداربسته اي وجود دارد که داراي زاويه ديد ??? و ??? درجه مي باشد .

به اين نوع دوربين ها به اصطلاح Fisheye يا چشم ماهي گفته مي شود .

آيا امکان محاسبه اين زاويه در طراحي ها بدون حساب رياضي وجود دارد ؟

بله. زاويه ديد در هر چشم انسان حدودا ?? درجه است . اگر شما يک چشم را بسته و با يک چشم از محل نصب دوربين به محل نگاه کنيد ، به صورت تجربي مي توانيد نوع لنز مورد نياز و محل نصب را تعيين کنيد .

نتيجه گيري

زاويه ديد، پارامتر مهمي است که رعايت آن الزامي مي باشد ، زيرا در صورت عدم رعايت اين پارامتر، عدم ديد کافي يا عدم اشرافيت به سوژه را در بر خواهد داشت که باعث پايين آمدن کيفيت کار و عدم رضايت مشتري خواهد گشت .

https://replit.com/@hiktejarat0025

https://www.misterpoll.com/users/2704018

https://www.mobypicture.com/user/hiktejarat0025

https://letterboxd.com/hiktejarat0025/

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 185 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:16

مروري کامل بر توضيحات متا

توضيحات متا چيست؟ توضيحات متا عبارت کوچکي است که در زير وب سايت شما در SERP ظاهر مي شود که حاوي اطلاعاتي در مورد صفحه شما است. اين طراحي شده است تا خلاصه‌اي از محتواي صفحه شما را در اختيار کاربران قرار دهد تا کاربران بدانند آيا صفحه به سؤال آنها پاسخ مي‌دهد يا خير. به طور سنتي، طول توضيحات متا حداکثر به 155 کاراکتر مي‌رسد، به استثناي دوره‌هاي آزمايشي، مانند زماني که Google به طور موقت طول توضيحات متا را تا 320 نويسه افزايش داد.

 

توضيحات متا چيست؟

 

چرا بايد به طول توضيحات متا اهميت بدهم؟

مهم است که در محدوده کاراکتر در طول توضيحات متا باقي بمانيد  سئو سايت اصفهان تا قسمتي از توضيحات شما توسط موتور جستجو قطع نشود و در SERP ناقص ظاهر شود. ماندن در طول توضيحات متا به جلب توجه بهتر مصرف کنندگان کمک مي کند.

 

آيا توضيحات متا اهميتي دارد؟

آره. توضيحات متا يک ابزار ارزشمند هم براي کاربران و هم براي موتور جستجو در مورد مديريت سئو است. هنگامي که صفحه در SERP ظاهر مي شود، کاربران آن را اسکن مي کنند تا ببينند آيا به درخواست آنها پاسخ مي دهد يا خير. يک توصيف با کيفيت مي تواند تأثير مثبتي بر تعداد افرادي که از طريق سايت شما کليک مي کنند داشته باشد. به نوبه خود، اين مي تواند ترافيک و تعامل شما را افزايش دهد و رتبه شما را در SERP بهبود بخشد.

 

چگونه توضيحات متا را مي نويسيم؟

در اينجا يک تفکيک پنج مرحله اي، بر اساس توصيه ها و پيشنهاداتي است که گوگل در دستورالعمل هاي وب مستر خود بيان کرده است، در مورد چگونگي نوشتن توضيحات موثر که به رشد CTR شما از ليست هاي شما در SERP و تبديل شدن به يک متخصص در SEO کمک مي کند.

 

دقت و کيفيت

نگراني اوليه براي توصيف کيفيت هميشه دقت است. خلاصه بايد به درستي محتوا را توصيف کند و انگيزه اي را براي کاربران ايجاد کند تا روي اين پيوند خاص کليک کنند. به خاطر داشته باشيد که درست مانند بقيه مطالب شما، پر کردن کلمات کليدي يا استفاده از فهرستي از کلمات کليدي، زمينه يا اطلاعات مفيد کمي را براي کاربر فراهم مي کند. اين يک تجربه کاربري ضعيف ايجاد مي کند و باعث تشويق کليک نمي شود. توضيحات متا بايد قطعه هايي از محتواي با کيفيت بالا باشد.

 

. محدوديت شخصيت

مهمترين متن را نزديک ابتداي تگ توضيحات قرار دهيد. گوگل محدوديت کاراکتري را براي طول توضيحات متا تعيين نمي کند، اما تعداد کاراکترهاي نمايش داده شده براي کاربران در SERP را محدود مي کند. بهترين روش اين است که طول توضيحات متا را بين 120-150 کاراکتر نگه داريد. اين تضمين مي کند که کل توضيحات شما هم روي دسکتاپ و هم در تلفن همراه ظاهر مي شود.

 

 

 

قوام و اصالت

از آنجايي که توضيحات متا هميشه براي کاربران نمايش داده نمي شود، صاحبان سايت تمايل دارند اهميت آنها را ناديده بگيرند. به خصوص در حال حاضر از آنجايي که DMOZ ديگر نقشي در اين فرآيند نخواهد داشت، برندها بايد اطمينان حاصل کنند که هر صفحه داراي توضيحات منحصر به فرد و با کيفيت است، به خصوص براي صفحاتي که متن روي آنها وجود ندارد. توضيحات يکسان نبايد در چندين صفحه وب سايت استفاده شود. هر صفحه از محتوا چيزهاي متفاوتي را براي کاربر ارائه مي دهد، بنابراين توضيحات متا بايد به طور مشابه منحصر به فرد باشد و آنچه که صفحه را مهم و مرتبط مي کند، بيان کند.

 

از دعوت به اقدام استفاده کنيد

توضيح را به عنوان متن اصلي در يک آگهي جستجو در نظر بگيريد. آنچه را که صفحه ارائه مي دهد توصيف کنيد و سپس از کلمات زبان عملي استفاده کنيد، مانند «آموزش چگونه…»، «کشف چگونه…»، «درباره... بخوانيد»، «از مزيت استفاده کنيد...»، «ثبت نام براي يک دوره آزمايشي رايگان…» .

 

دستورالعمل هاي روبات ها در صورت نياز

از آنجايي که DMOZ ديگر عملياتي نيست، دستورالعمل روبات هاي NOODP ديگر استفاده نخواهد شد. با اين حال، گوگل همچنان به صاحبان سايت اجازه مي دهد تا اگر مي خواهند از نمايش هر نوع قطعه اي در SERP توسط موتور جستجو جلوگيري کنند، از دستورالعمل روبات هاي "nosnippet" استفاده کنند. اين باعث مي شود که نتيجه فقط عنوان را نشان دهد. تکه هايي که در زير لينک هاي وب سايت شما در SERP ظاهر مي شوند، نقش مهمي در ايجاد توجه و ترافيک براي وب سايت شما دارند. آنها ارتباط شما را با خوانندگان احتمالي نشان مي دهند.

 

توضيحات متا مي‌تواند تأثير قوي بر روي اينکه آيا افراد از طريق نتيجه SERP شما روي محتواي شما کليک مي‌کنند يا خير، داشته باشد. براي ايجاد توضيحاتي کار کنيد که الهام بخش و مجذوب کاربر باشد به طوري که او تمايل داشته باشد کليک کند و ببيند چه چيز ديگري ممکن است در مورد موضوع بگوييد.

https://www.pinterest.com/pin/1122381538355932573/

https://express.adobe.com/page/ZNK633quI0psv/

https://sites.google.com/view/parsianandishseo/home

https://onlineproofing.home.blog/2022/02/14/parsianandishseo/

https://tahmikain3.tumblr.com/

https://www.reddit.com/r/business/Idea/ssjfli/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C_%D9%88%D8%A8_%D8%B1%DB%8C%D8%B3%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%B3%DB%8C%D9%88/

https://myspace.com/tahmikain3

https://en.gravatar.com/tahmikain3

https://www.ted.com/profiles/33403259

https://www.goodreads.com/user/show/147733971-tahmi-kain

https://www.behance.net/tahmikain

https://tahmikain3.livejoual.com/profile

https://issuu.com/tahmikain3

https://www.openstreetmap.org/user/TahmiKain3

https://www.twitch.tv/tahmikain3

https://www.deviantart.com/tahmikain3

https://www.zillow.com/profile/TahmiKain3

https://www.indiegogo.com/individuals/28600330

https://www.sbnation.com/users/TahmiKain3

https://www.4shared.com/u/3kHVPut0/TahmiKain3.html

https://www.liveinteet.ru/stat/parsianandishseo.ir/

https://justpaste.it/7t0gr

https://trello.com/tahmikain

https://visual.ly/users/tahmikain3/portfolio

https://www.mixcloud.com/TahmiKain3/

https://coub.com/tahmikain3

http://www.wikidot.com/user:info/tahmikain3

https://www.yelp.ca/user_details?userid=sDTNoXZMMYqovZa5LJ_FQw

https://qiita.com/TahmiKain3

https://www.quora.com/profile/Tahmi-Kain

https://weheartit.com/TahmiKain3/uploads

https://www.cplusplus.com/user/TahmiKain3/

https://devpost.com/tahmikain3

https://logopond.com/TahmiKain3/profile/533234/?filter=&page=

https://list.ly/tahmikain3/lists

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11141823

https://torgi.gov.ru/forum/user/profile/1664955.page

https://independent.academia.edu/SkyBrady15

http://edu.fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://fudanedu.uk/user/felixbbin1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:FelixbBin1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://parsianandishseo.ir/

https://git.isis.vanderbilt.edu/FelixbBin1

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://parsianandishseo.ir/

http://jobs.ict-edu.uk/user/felixbbin1/

http://ict-edu.uk/user/felixbbin1/

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://parsianandishseo.ir/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=5eb76f1f-84c3-4ab4-8d87-5479c470fd92

https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=FelixbBin1

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:FelixbBin1

https://www.pubpub.org/user/sky-brady-17

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://parsianandishseo.ir/

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:FelixbBin1

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://clubs.london.edu/click?r=https://parsianandishseo.ir/

https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php?title=User_talk:FelixbBin1&action=submit

 
 

 

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 758 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:41

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته يک مدل تبليغاتي است که در آن يک شرکت به ناشران شخص ثالث براي ايجاد ترافيک يا منتهي به محصولات و خدمات شرکت غرامت مي دهد. ناشران شخص ثالث شرکت هاي وابسته هستند و حق کميسيون آنها را تشويق مي کند تا راه هايي براي تبليغ شرکت بيابند.

 

 

اقلام کليدي

بازاريابي وابسته يک طرح بازاريابي است که در آن يک شرکت به شرکاي تجارتي که از تاکتيک هاي بازاريابي وابسته ايجاد شده است، جبران مي کند.

بازاريابي ديجيتال، تجزيه و تحليل و کوکي ها، بازاريابي وابسته را به يک صنعت ميليارد دلاري تبديل کرده است.

شرکت ها معمولاً به ازاي هر فروش و کمتر با کليک يا نمايش به شرکت هاي وابسته پرداخت مي کنند.

سه نوع اصلي از بازاريابي وابسته عبارتند از بازاريابي وابسته بدون پيوست، بازاريابي وابسته و بازاريابي وابسته.

درک بازاريابي وابسته

اينترنت برجستگي بازاريابي وابسته را افزايش داده است. آمازون (AMZN) با ايجاد يک برنامه بازاريابي وابسته، اين عمل را رايج کرد که به موجب آن وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌نويسان پيوندهايي به صفحه آمازون براي يک محصول بررسي شده يا مورد بحث قرار مي‌دهند تا هنگام خريد، هزينه‌هاي تبليغات را دريافت کنند. از اين نظر، بازاريابي وابسته اساساً يک برنامه بازاريابي پرداخت به ازاي عملکرد است که در آن عمل فروش در يک شبکه وسيع برون سپاري مي شود.

 

 

بازاريابي وابسته قبل از اينترنت است، اما دنياي ديجيتال مارکتينگ، تجزيه و تحليل و کوکي ها آن را به يک صنعت ميليارد دلاري تبديل کرد. شرکتي که يک برنامه بازاريابي وابسته را اجرا مي‌کند مي‌تواند لينک‌هايي را که سرنخ‌ها را به ارمغان مي‌آورند رديابي کند و از طريق تجزيه و تحليل داخلي، ببيند چه تعداد به فروش تبديل مي‌شوند.

 

 

به گفته Business Insider، 15 درصد از درآمد تجارت الکترونيک را مي توان به بازاريابي وابسته نسبت داد.

 

يک تاجر تجارت الکترونيک که مي خواهد به پايگاه وسيع تري از کاربران اينترنت و خريداران دسترسي پيدا کند، ممکن است يک شرکت وابسته استخدام کند. يک شرکت وابسته مي تواند مالک چندين وب سايت يا ليست هاي بازاريابي ايميلي باشد. هر چه تعداد وب سايت ها يا ليست هاي ايميل يک شرکت وابسته بيشتر باشد، شبکه آن گسترده تر مي شود. سپس شرکت وابسته استخدام شده، محصولات ارائه شده در پلتفرم تجارت الکترونيک را به شبکه خود ارتباط داده و تبليغ مي کند. شرکت وابسته اين کار را با اجراي تبليغات بنري، تبليغات متني، يا پيوندها در وب سايت هاي خود يا ارسال ايميل به مشتريان انجام مي دهد. شرکت ها از تبليغات در قالب مقالات، ويدئوها و تصاوير براي جلب توجه مخاطبان به خدمات يا محصول استفاده مي کنند.

نمونه هايي از سايت هاي همکاري در فروش :

https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

https://www.pinterest.com/pin/1075164111013000468/
https://express.adobe.com/page/CgRm9TYbLcWr9/
https://sites.google.com/view/behtarinyab/home
https://onlineproofing.home.blog/2022/02/15/behtarinyab/
https://hyehewitt7.tumblr.com/
https://myspace.com/hyehewitt7
https://twitter.com/MdTarik71524315/status/1493433093818294273
https://disqus.com/by/hyehewitt7/about/
https://www.goodreads.com/user/show/147751011-hye-hewitt
https://en.gravatar.com/hyehewitt7
https://www.ted.com/profiles/33408962/about
آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 209 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:25

بهترين ماسک هاي صورت براي انواع پوست هاي مختلف

 

برخي از مواد وجود دارد که هنگام تلاش براي مراقبت از پوست نمي توانيد آن ها را از ليست خود حذف کنيد، و عسل قطعا در صدر ليست قرار دارد. اين غذاي اصلي آشپزخانه از عصر حجر در غذا و دارو استفاده مي شده است. در اينجا دلايلي وجود دارد که پوست شما نيز آن را دوست دارد.

 

فوايد عسل براي پوست

 

عسل به طور طبيعي آنتي باکتريال است که به مبارزه با آکنه کمک مي کند. عسل سرشار از آنتي اکسيدان ها است و با راديکال هاي آزاد مضري که به پوست شما آسيب مي رسانند مبارزه مي کند.

 

اين يک مرطوب کننده طبيعي است که رطوبت هوا را جذب مي کند و پوست شما را مرطوب و صاف مي کند. و مي تواند به از بين بردن سبوم اضافي (روغن) کمک کند که ممکن است منافذ شما را مسدود کند، که منجر به آن جوش هاي مزاحم مي شود.

 

با استفاده از عسل خام و فرآوري نشده بيشترين فوايد را خواهيد داشت. و اگر مايل به خريدي عالي  هستيد، عسل گون نهاوند را در صدر انتخاب هايتان قرار دهيد. اين عسل که از گياه گون در کوهستان هاي بکر نهاوند برداشت مي شود، يک ابر غذاي ضد باکتريايي با هزاران فوايد براي تقويت سيستم ايمني و مراقبت از دستگاه گوارش است.

 

نحوه استفاده از عسل روي صورت

 

همه ما براي محصولات مراقبت از پوست پول خرج مي کنيم، اما گاهي اوقات بد نيست از سرم هاي فانتزي صرف نظر کنيم و عسل خوب مصرف کنيم. مي توانيد از آن براي شستن صورت، تهيه اسکراب يا درمان هفتگي با ماسک عسل خانگي براي مراقبت از پوست خود استفاده کنيد. عسل يک مکمل عالي براي هر رژيم مراقبت از پوست است.

 

در اينجا چند ماسک وجود دارد که براي انجام يک آرايش صورت در خانه مناسب هستند. با پوست تميز شروع کنيد و قبل از استفاده از ماسک، يک پارچه گرم و مرطوب را روي صورت خود قرار دهيد تا منافذ پوست باز شود. پس از شستشوي ماسک، صورت خود را با آب سرد براي بستن منافذ بشوييد. سپس يک روغن خوب مثل روغن بنفشه يا زيتون روي صورت خود بماليد.

 

8 دستور العمل ماسک صورت عسل

 

در اينجا سوغات نهاوند قصد دارد 8 دستور العمل ساده براي تقويت و درمان پوست را به شما معرفي کند. موردي را پيدا کنيد که براي نوع پوست شما يا مشکلي که مي خواهيد به آن رسيدگي کنيد، مناسب باشد.

 

1.ماسک صورت عسل براي پوست هاي مستعد آکنه

 

متخصصان پوست عاشق جوش شيرين هستند زيرا هم ضد التهاب و هم ضد باکتري است. آن را با آب ليمو لايه بردار و عسل تسکين دهنده ترکيب کنيد تا يک ماسک ملايم اما موثر براي کمک به کنترل آکنه داشته باشيد.

 

  • 1 قاشق چايخوري ليمو
  • 1 قاشق غذاخوري عسل
  • 1 قاشق چايخوري جوش شيرين
  • آب ليمو، عسل و جوش شيرين را به يک کاسه کوچک اضافه کنيد. خوب مخلوط کنيد و به آرامي روي صورت و گردن بماليد.
  • از ناحيه نزديک چشم خودداري کنيد (آب ليمو و عسل هر دو گزنده مي شوند). با ماليدن آن به پوست خود آن را به اسکراب تبديل نکنيد. بعد از 15 دقيقه ماسک را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد پاک کنيد.

 

 

احتياط در استفاده از آب ليمو: اگرچه ليمو داراي خاصيت روشن کنندگي است، اما مي تواند پوست را به نور حساس کند. صورت خود را کاملاً بشوييد و اگر بلافاصله بعد از آن زير نور خورشيد قرار گرفتيد، پوست صورت خود را تا حد امکان بپوشانيد.

 

2.ماسک صورت عسل براي پوست هاي چرب

 

ماسک هاي خاک رس براي کنترل پوست چرب عالي هستند. عسل به از بين بردن چربي اضافي کمک مي کند و خاک رس چربي هاي جذب شده  آن را از بين مي برد. در حالي که به آرامي لايه برداري مي کند.

 

بنتونيت و قرمز مراکشي دو تا از بهترين انتخاب هاي خاک رس براي متعادل کردن روغن هاي طبيعي هستند. و هر دو داراي خواص ضد باکتريايي براي درمان پوست مستعد آکنه هستند.

 

  • 1 قاشق چايخوري عسل
  • 1 قاشق چايخوري خاک رس بنتونيت يا خاک رس قرمز مراکشي
  • 1 قاشق چايخوري سرکه سيب

خاک رس، عسل و سرکه سيب را در يک کاسه کوچک  ترکيب کنيد (هنگام کار با خاک رس هرگز از فلز استفاده نکنيد). با هم مخلوط کنيد و به آرامي روي صورت و گردن بماليد. بعد از 15 دقيقه ماسک را ابتدا با آب گرم و سپس با آب سرد پاک کنيد.

 

3.ماسک عسل براي التهاب صورت (يا پوست حساس)

 

چاي سبز و عسل دو ماده اي هستند که هر کدام بر روي قرمزي و التهاب پوست اثر ضد التهابي دارند. اين ترکيب تسکين دهنده به اندازه کافي براي پوست هاي حساس ملايم است (اگر نگران هستيد يک تست حساسيت انجام دهيد). هر دو ترکيب آنتي اکسيدان هاي قوي هستند که با راديکال هاي آزاد مبارزه مي کنند و پوست آسيب ديده را ترميم مي کنند.

 

  • 1 قاشق چايخوري پودر ماچا
  • 1 قاشق غذاخوري عسل
  • 1 قاشق چايخوري روغن بادام شيرين يا جوجوبا

 

پودر ماچا، عسل و روغن را در يک کاسه کوچک ترکيب کنيد و خوب مخلوط کنيد. (اگر پودر ماچا نداريد، يک کيسه چاي سبز را باز کنيد و از برگ‌هاي آن استفاده کنيد.) آن را روي صورت بماليد و بگذاريد 15 دقيقه بماند و سپس با آب گرم بشوييد.

 

4.ماسک  عسل براي پوست هاي خشک

 

عسل و آووکادو ترکيبي عالي از ترکيبات آبرسان براي پوست هاي خشک هستند. بادام آسياب شده به آرامي لايه برداري مي کند و چربي هاي خوب آن باعث مي شود پوست شما بسيار نرم شود. اگر مي خواهيد مزاياي مرطوب کنندگي بيشتري داشته باشيد، يک قاشق غذاخوري روغن به مخلوط اضافه کنيد.

 

  • 2 قاشق غذاخوري عسل (يا 1 قاشق غذاخوري عسل و 1 قاشق غذاخوري روغني مانند جوجوبا يا بادام شيرين)
  • يک چهارم آووکادو، له شده
  • 2 قاشق غذاخوري بادام، ريز آسياب شده

 

عسل و آووکادو را به يک کاسه کوچک اضافه کنيد و با هم له کنيد. بادام آسياب شده را هم بزنيد. روي صورت و گردن بماليد و بعد از 15 تا 20 دقيقه با آب گرم بشوييد.

 

5.ماسک عسل براي تغيير رنگ

 

ماسک‌هاي زردچوبه معمولاً براي صاف کردن رنگ پوست و کاهش خطوط ريز و لکه‌هاي تيره يا جاي زخم استفاده مي‌شوند. عسل يک اثر سفيد کنندگي جزئي مي افزايد در حالي که آب ليمو و ماست به آرامي لايه برداري مي کنند تا از شر پوست مرده خلاص شوند و رشد سلول هاي جديد را تشويق کنند.

 

  • 1 قاشق چايخوري آب ليمو
  • 1 قاشق غذاخوري عسل
  • 1 قاشق غذاخوري ماست
  • 1/4 قاشق چايخوري پودر زردچوبه

 

همه مواد را در يک کاسه کوچک با هم مخلوط کنيد. يک لايه نازک را روي کل صورت و گردن خود بماليد. 20 دقيقه استراحت کنيد و با آب گرم بشوييد. ماسک را به صورت هفتگي تکرار کنيد يا از مخلوط به عنوان يک درمان روزانه لکه ها با ماليدن آن بر روي مناطق تيره رنگ استفاده کنيد. نتايج 2-3 ماه طول مي کشد.

 

6.ماسک عسل براي مبارزه با آلودگي

 

ويتامين E يک آنتي اکسيدان قوي است که نه تنها پوست را ترميم مي کند، بلکه به مبارزه با راديکال هاي آزاد که به پوست آسيب مي رسانند نيز کمک مي کند. آلودگي ناشي از هوا يا آسيب اشعه ماوراء بنفش مي تواند باعث التهاب پوست شود. اين ماسک ترکيبي از عسل و ويتامين E براي محافظت و ترميم همزمان است.

 

-1 کپسول ويتامين E

-1 قاشق غذاخوري عسل

 

هر دو ماده را در يک کاسه کوچک ترکيب کنيد تا به شکل خمير درآيد. به مدت 15 دقيقه روي صورت بماليد و سپس با آب گرم و يک پارچه شستشو بشوييد. ممکن است براي پاک کردن کل ماسک نياز به شستشوي مکرر داشته باشد.

 

7.ماسک عسل براي پوست هاي حساس

 

بلغور جو دوسر اغلب يک ماده ضروري براي پوست هاي تحريک شده يا حساس است. خواص تسکين دهنده آن به بيماري هايي مانند اگزما يا پسوريازيس کمک مي کند. خواص ضد التهابي بلغور جو دوسر همراه با اجزاي ضد باکتري عسل، اين ماسک را به انتخابي عالي براي پوست هاي مستعد آکنه که به راحتي تحريک يا حساس مي شوند، تبديل کرده است.

 

  • 1 قاشق غذاخوري عسل گشنيز نهاوند
  • 2 قاشق غذاخوري بلغور جو دوسر پخته شده

 

 

عسل و بلغور جو دوسر را با هم مخلوط کنيد تا خمير غليظي تشکيل شود و با نوک انگشتان روي صورت يا پوست تحريک شده بماليد. قبل از شستن با آب گرم، بگذاريد 15-20 دقيقه بماند.

 

8.ماسک عسل براي پيري پوست

 

تخم مرغ حاوي لوتئين است که به آبرساني و ترميم بافت پوست کمک مي کند. خواص حفظ رطوبت عسل، همراه با سفيده تخم مرغ و خواص سفت کنندگي آن، ترکيبي قوي  براي مبارزه با پيري پوست ايجاد مي کند.

 

با افزودن اينها به عملکرد سلولي حمايتي که چند قطره کندر ايجاد مي کند، ماسکي سرشار از خواص تقويت کننده پوست خواهيد داشت.

 

  • 1 قاشق غذاخوري عسل
  • سفيده تخم مرغ 1عدد
  • 2 قطره اسانس کندر

 

 

سفيده تخم مرغ و عسل را مخلوط کرده، کندر را به آن اضافه کنيد و به صورت و گردن بماليد. از ناحيه چشم دوري کنيد.

 

عطر کندر نيز فضاي آرامش بخشي را ايجاد مي کند، پس بنشينيد و اجازه دهيد ماسک کار را انجام دهد. بعد از 10-15 دقيقه با آب گرم آن را بشوييد.

منبع: https://soghatnahavand.ir/

 

https://disqus.com/by/bobbymiller4/about/

https://en.gravatar.com/soghatnahavand

https://www.quora.com/profile/Bobby-Miller-344

https://www.indiegogo.com/individuals/28664629

https://soundcloud.com/user-804956295

https://buddypress.org/members/bobbymiller4/profile/

https://speakerdeck.com/bobbymiller4

https://issuu.com/bobbymiller41

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 146 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:25

بلوک سيماني سبک

بلوک هاي سيماني سبک با جايگزيني شن و ماسه با خاک رس منبسط شده، شيل يا تخته سنگ ساخته مي شوند. خاک رس منبسط شده، شيل و تخته سنگ با خرد کردن مواد خام و حرارت دادن آنها تا حدود 2000 درجه فارنهايت (1093 درجه سانتيگراد) توليد مي شوند. در اين دما، به دليل توليد سريع گازهاي ناشي از احتراق مقادير کمي از مواد آلي محبوس شده در داخل، مواد پف مي‌کنند. يک بلوک سبک معمولي 10.0-12.7 کيلوگرم وزن دارد و براي ساخت ديوارها و پارتيشن هاي غير باربر استفاده مي شود. از سرباره کوره بلند منبسط شده و همچنين مواد طبيعي آتشفشاني مانند پوکه و اسکوريا براي ساخت بلوک هاي سبک استفاده مي شود.

علاوه بر اجزاي اصلي، مخلوط بتن مورد استفاده براي ساخت بلوک سيماني همچنين ممکن است حاوي مواد شيميايي مختلفي به نام مواد افزودني براي تغيير زمان پخت، افزايش مقاومت فشاري يا بهبود کارايي باشد. اين مخلوط ممکن است داراي رنگدانه‌هايي باشد تا به بلوک‌ها رنگي يکنواخت بدهد، يا سطح بلوک‌ها ممکن است با لعاب پخته‌اي پوشانده شود تا جلوه‌اي تزييني ايجاد کند يا محافظت در برابر حملات شيميايي ايجاد کند. لعاب ها معمولاً با چسب رزيني ترموست، ماسه سيليسي و رنگدانه هاي رنگي ساخته مي شوند.

بلوک سيماني استاندارد

در ساخت سازه و انتخاب مصالح مناسب براي پيشبرد پروژه، دو موضوع مهم و اساسي مطرح ميشود که محل پروژه و کاربري سازه از جمله اين موارد ميباشد. ويلا سازي از جمله پروژه هاي رايج در شهرهاي مختلف يا حومه شهرها مي باشد که به دليل وسعت فضا و شرايط اقليمي منطقه، بايد براي ساخت آن از مصالح مناسب و مقرون به صرفه استفاده شود. به دليل رواج بلوک سبک در صنعت ساختمان سازي، کاربرد بلوکهاي سبک در ويلا سازي  يا کاربرد بلوکهاي سيماني سبک در انبوه سازي، متناسب با شرايط آب و هوايي منطقه، قبل از ساخت پروژه مورد بررسي قرار ميگيرد.

قبل از هر چيز به تعريف ويلا و تفاوت اين سازه با منازل مسکوني معمولي مي پردازيم. ويلا به سازه اي مي گويند که در چهار طرف خود آزاد بوده و نما دارد. معمولا اين سازه ها در مناطق ييلاقي براي بهره مندي ساکنان از طبيعت، منظره و آب و هواي خوش منطقه ساخته ميشود. مصالحي که براي ساخت ويلا بايستي انتخاب شود، نبايد از ظرفيت حرارتي بالا برخوردار باشد، که البته باز اين موضوع، بسته به تغييرات آب و هوايي منطقه در طول شبانه روز و ميزان استفاده ساکنان از ويلا، مورد بررسي قرار ميگيرد.

 

ميزان استفاده از بلوک سيماني در پروژه‌هاي ساختماني

در واقع، در اکثر پروژه‌هاي ساختماني با توصيه مهندسين ساختمان، به دليل قيمت مناسب و کيفيت بالا، به‌صورت کاملا فراگير و تثبيت شده از اين محصول استفاده مي‌کنند.

 

بلوک سيماني سبک مخلوط سيمان، پوکه معدني و آب است که در ميکسر ملات توليد مي‌شود و در دستگاه‌هاي اتوماتيک جديد توليد و پرس مي‌شود، سپس به اتاق بخار جهت خشک شدن فرستاده مي‌شود.

بلوک استاندارد سبک، از با صرفه‌‌ترين و اصلي‌ترين مصالح ساختماني است. بلوک استاندارد از ترکيب سيمان، پوکه معدني يا ماسه‌ي ريزدانه و حباب‌هاي هوا با‌ اندازه‌هاي مختلف فرآوري مي‌گردد. بلوک‌‌ استاندارد سبک به‌ عنوان جايگزين اجر (خشت) با مزيت‌هاي بالا شده است.

بلوک استاندارد عمدتاً براي ديوارهاي غير باربر و به‌عنوان پرکننده در کف‌سازي و شيب‌بندي ساختمان‌ها قابل‌ بهره‌گيري است.

فناوري توليد بلوک استاندارد سبک در کارخانه بلوک‌زني از تکنولوژي‌هاي جديد در فرآوري ساختمان‌ها است.

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 132 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 6:49

ايرلاين (خطوط هوايي) چيست؟

شرکت هواپيمايي يا شرکت هواپيمايي شرکتي است که علاوه بر حمل و نقل مسافر بر روي هواپيما، مديريت بار را نيز بر انجام مي دهد.

eee_9ctk.jpg

دامنه عمليات شرکت هاي هواپيمايي  شهران گشت معراج. بسيار گسترده است و مهم نيست که يک شرکت هواپيمايي بين المللي باشد يا يک شرکت هواپيمايي کوچک محلي، با اين حال، اين شرکت هواپيمايي طيف گسترده اي از فعاليت هاي مربوط به حمل و نقل مسافران و محموله ها را مديريت مي کند.

 

مسافران مي توانند بليط هاي خود را مستقيماً از خود شرکت هاي هواپيمايي خريداري کنند يا از عوامل خود در سراسر جهان بليط بخرند. يک برنامه پرواز منظم براي پروازها وجود دارد. صنعت هوانوردي پيشرفت قابل توجهي داشته است و در نتيجه شرکت هاي هواپيمايي تمام تلاش خود را براي راضي کردن مشتريان خود انجام مي دهند.

شرکت خدمات مسافرتي و جهانگردي شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمي از سازمان هواپيمايي کشوري و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري يکي از شرکت مسافرتي خصوصي در تهران مي باشد که با همکاري بسيار نزديک با شرکت هواپيمايي معراج شروع به فعاليت کرده است .

فعاليت اين شرکت در زمينه تنظيم برنامه هاي سفر ، اخذ ويزا ، فروش پروازهاي داخلي وخارجي ، فعاليت در حوزه گردشگري ، مجري مستيقم تورهاي داخلي و خارجي ، زميني و هوايي و صدور بيمه نامه مسافرتي مي باشد. اين شرکت با داشتن اطلاعاتي کامل در زمينه تورهاي مسافرتي و داشتن کارکناني کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفري لذت بخش را براي مسافرين خود فراهم مي سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع :  ايرلاين معراج

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 383 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 4:57

اهميت اقتصادي نهال گردو:

به نقل از اکين نهال : درخت گردو ايراني يکي از مهمترين گونه هاي درختي مي باشد که چوب و مغز ميوه آن از لحاظ اقتصادي بسيار ارزشمند است که از اين رو شناخت و کنترل بيماري هاي درخت گردو، صرفه زيادي را براي گردو کاران و باغداران محترم به بار مي آورد.

 نهال گردو در ايران از محصولات مهم باغي محسوب مي شود. کشور ما ?? درصد سطح زير کشت جهاني گردو را به خود اختصاص داده است و پس از کشورهاي چين، ايالات متحده امريکا و ترکيه مقام چهارم را دارد. با وجود اهميت اقتصادي اين محصول ارزشمند، عملکرد آن در کشور پايين است.

يکي از دلايل عمده عملکرد پايين گردو در کشور صدمات ناشي از بيماريها مي باشد. با توجه به اهميت مصارف داخلي و صادراتي اين محصول و گستردگي سطح زير کشت و پراکندگي مناطق کشت آن، در اين مقاله سعي شده است تا رايج ترين بيماريهاي درخت گردو در کشور معرفي و راههاي مبارزه با آن مورد بحث و گفتگو قرار گيرد.

بيماري هاي درخت گردو در ايران:

بلايت باکتريايي گردو يا پوسيدگي مغز گردو يا باکتريوز يکي از جدي ترين بيماري هاي درخت گردو است که برگ و ميوه نهال گردو را مورد هدف قرار مي دهد. اين بيماري به خصوص در مناطق مرطوب با دماهاي پايين به شدت خسارت زا مي باشد. اين بيماري در اثر آلودگي درخت گردو با باکتري  Xanthomonas arboricola ايجاد مي شود.

علائم اين بيماري در برگ به صورت لکه هاي نکروزه با هاله زرد رنگ اطراف لکه ها مشاهده مي شود. بيماري بلايت باعث چروکيدگي گل، ريزش ميوه هاي نارس و ايجاد لکه هاي سياه بر روي پوست سبز ميوه مي شود.

علائم بيماري بلايت باکتريايي گردو بر برگ و ميوه:

کنترل بلايت گردو، با اقدامات زراعي، کاشت ارقام مقاوم و مبارزه شيميايي صورت مي گيرد. از جمله اقدامات زراعي که در کنترل بلايت درخت گردو، بسيار موثر است ممانعت از زياده روي در آبياري و خيس کردن تاج درخت مي باشد. هرس به موقع درخت موجب افزايش نفوذ نور خورشيد به درون تاج درخت و جلوگيري از بيماري مي شود.

شاخه هاي آلوده به بلايت را بريده و منهدم کنيد. ديرگل بودن رقم گردو يک امتياز در انتخاب رقم مقاوم به بلايت مي باشد. رقم Serr در مقايسه با ارقام Chandler، Pedro و Franquette در مقابل بلايت حساستر است. در مبارزه شيميايي با اين بيماري از محلول پاشي سموم اکسي کلرور مس يا هيدروکسيد مس و ترکيبات بردو يک نوبت، قبل از باز شدن جوانه ها به نسبت ? در هزار و نوبت بعدي، پس از گلدهي به نسبت ? در هزار استفاده مي شود.

کارشناسان مجموعه اکين نهال در زمينه انواع نهال ميتوانند راهنمايي بسياري را به شما کشاورزان گرامي ارائه دهند.

شانکر باکتريايي گردو:

شانکرهاي پوستي يکي از بيماري هاي درخت گردو هستند که ناشي از ضعيف شدن درخت در اثر تنش هاي غير زيستي مانند سطحي بودن عمق کاشت، آبياري بيش از حد درخت، فشردگي و سنگين بودن خاک و متعاقباً آلودگي با باکتري هاي جنس Erwinia ايجاد مي شوند.

از علائم اين بيماري، ايجاد شانکرهاي سياه و قهوه اي تيره به صورت سطحي يا عميق بر تنه و شاخه هاي اصلي درخت گردو است. با وجود آلودگي درخت به صورت يک طرفه خشک مي شود. مهمترين راه کنترل شانکر باکتريايي گردو، تقويت درخت با کودهاي پتاس و فسفر در اواخر زمستان و کود ازته در اوايل و اواسط بهار، استفاده از کود دامي در اوايل زمستان در عمق ? سانتيمتري از خاک به ميزان ?? تا ?? تن در هکتار هر ? سال يک بار و همچنين آبياري منظم است. بخش هاي آلوده درخت بايد از بين بروند. پس از برش شاخه هاي آلوده، از محلول کلرور مس در محل برش استفاده مي شود.

علائم شانکر باکتريايي گردو بر تنه درخت:

آنتراکنوز يا لکه سياه يکي ديگر از بيماري هاي درخت گردو است که در اثر آلودگي با قارچهاي آسکوميست ايجاد مي شود. نشانه هاي اين بيماري قارچي بر روي برگ بسيار بارز است و به صورت لکه هاي کوچک و بزرگ قهوه اي تا سياه با دانه هاي بسيار ريز سياه پراکنده بر روي اين لکه ها پديدار مي شود.

اقدامات زراعي متعددي شامل هرس بخشهاي آلوده و جمع آوري برگها و شاخه ها و سوزاندن آنها در کاهش شيوع بيماري موثر است. استفاده از کودهاي ازته در فصل رشد باعث جوان نگه داشتن برگها و کاهش خسارت اين قارچ بر روي آنها مي شود. در صورت بروز شدت بيماري، از قارچکش هاي بنوميل يا زينب و کاپتان دو مرتبه در فصل پاييز پس از خزان برگها و دو مرتبه در فصل بهار همزمان با باز شدن جوانه ها استفاده مي شود.

پوسيدگي رزلينيايي ريشه گردو :

پوسيدگي رزلينيايي يا پوسيدگي سفيد ريشه يک بيماري خطرناک قارچي در گردو مي باشد که در سطح جهان پراکنده شده است. با بيماري درخت گردو؛ به تدريج بيماري به فرم دايره وار از اطراف درخت آلوده پراکنده مي شود. تاج درخت تنک شده، سرشاخه ها خشک و رشد درخت متوقف مي شود. کيفيت ميوه ها افت شديدي مي کند.

در اثر ريزش ميوه هاي نارس، عملکرد به شدت پايين مي آيد. از آنجايي که نشانه هاي اين بيماري با علائم کمبود عناصر غذايي و آلودگي نماتدي ريشه و ساير آفات مشترک مي باشد، بنابراين تنها با مشاهده مستقيم وضعيت ريشه مي توان اين بيماري را تشخيص داد.

https://akinnahal.com/

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 151 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:40

يعد النظام الغذائي أحد الأسباب الرئيسية التي تجعل الرجال يشعرون بالتعب والخمول أثناء النهار ، حيث يجب على الرجال استخدام بعض الطعام لتزويدهم بالطاقة وزيادة طاقتهم.

 

غذاء مفيد ومنشط للرجال

 

لقد تجاوزنا جميعًا الأيام التي نستيقظ فيها في الصباح نشعر بالخمول والخمول. على الرغم من أن هذا قد يكون بسبب عوامل مثل الوراثة والشيخوخة ، إلا أن النظام الغذائي هو بالتأكيد أحد العوامل الفعالة.

 

يلعب النظام الغذائي دورًا مهمًا في طاقتك اليومية. يستهلك العديد من الرجال مجموعة متنوعة من الأطعمة التي تجعلهم يفقدون الطاقة ويضطرون في النهاية إلى اللجوء إلى القهوة ومشروبات الطاقة ، ولكن مع ذلك ، لتغيير نظامهم الغذائي ، يجب عليهم التخلي عن مشروبات الطاقة.

 

الكربوهيدرات المعقدة ، مثل الحبوب الكاملة ، هي المصدر الرئيسي للطاقة في الجسم. سيساعدك تجنب الأطعمة التي تحتوي على نسبة عالية من السكر في الدم وتناول الأطعمة منخفضة نسبة السكر في الدم مثل الحبوب الكاملة على البقاء نشيطًا طوال اليوم ، كما أن تناول الفواكه والخضروات والبروتين مهم أيضًا لتحسين قوة ودعم جهاز المناعة.

يجب على الرجال تناول هذه الأطعمة لزيادة طاقتهم

 

لأن الرجال مشغولون طوال اليوم ويحتاجون إلى الكثير من الطاقة ، فإن تغيير نظامهم الغذائي سيساعد في تحسين مستويات الطاقة لديهم ، ولكن في بعض الأحيان قد يكون من الصعب ممارسة واتباع نظام غذائي صحي. لحسن الحظ ، في استمرار هذا القسم من Namnak ، واستجابة لطلب بعضكم ، تم تقديم مستخدمي الأطعمة الصحية التي يمكنك تضمينها بسهولة في نظامك الغذائي وحتى زوجتك لزيادة طاقتك وقضاء يومك أكثر انتعاشًا .

مكونات غنية بفيتامين د:

 

يعد التعرض لأشعة الشمس والسلمون والرنجة والسردين وزيت كبد الحوت والتونة المعلبة والروبيان وصفار البيض والفطر وحليب البقر وحليب الصويا وعصير البرتقال والحبوب ودقيق الشوفان مصادر جيدة لفيتامين د لتوفير الفيتامينات التي يحتاجها جسمك.

 

فيتامين د ضروري لصحة الهيكل العظمي والهيكل العظمي. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين (د) هم أكثر عرضة للإصابة بنوبة قلبية ، وأحيانًا تصل إلى 80?.

 

احصل على فيتامين د

الأطعمة التي تحتوي على المغنيسيوم:

 

المغنيسيوم معدن مهم يعاني الكثير من الناس من نقص فيه. أظهرت الدراسات أن الرجال عادة ما يعانون من نقص في المغنيسيوم ولا يتلقون سوى 80? من 400 ملغ من المغنيسيوم اللازم لهم يوميًا. لحسن الحظ ، هناك العديد من الأطعمة اللذيذة الغنية بالمغنيسيوم والتي تلبي حاجة الجسم للمغنيسيوم. البقوليات والشوكولاتة الداكنة والمكسرات والخضروات الورقية وغيرها من المصادر الغنية بالمغنيسيوم.

الأطعمة الغنية بفيتامين ب 12:

 

فيتامين ب 12 أو كوبالامين فيتامين حساس ومهم للجسم يشارك في إنتاج خلايا الدم الحمراء ويساعد على بناء واستقرار الحمض النووي. بعض الأدوية ، مثل الأدوية المضادة للسكري ، تمنع امتصاص هذا الفيتامين. يوجد هذا الفيتامين في الأطعمة مثل الحبوب الكاملة والأسماك واللحوم الحمراء والدواجن والبيض ومنتجات الألبان مثل الحليب والزبادي و ..

 

استهلاك الأسماك

الأطعمة الغنية بالبوتاسيوم:

 

لا يجب أن يكون الحصول على التغذية السليمة من خلال نظامك الغذائي أمرًا معقدًا. وجد الأطباء أن الرجال يستهلكون 60 إلى 70 في المائة فقط من احتياجاتهم اليومية من البوتاسيوم ، والتي تبلغ حوالي 4700 ملليجرام. يحتوي الموز على 400 مجم ونصف أفوكادو يحتوي على 500 مجم من البوتاسيوم. السبانخ المطبوخ والبروكلي المطبوخ والبطاطا والبطاطا الحلوة والفطر والبازلاء وغيرها من المصادر الغذائية الغنية بالبوتاسيوم.

الأطعمة التي تحتوي على اليود:

 

اليود معدن أساسي للجسم وضروري لوظيفة الغدة الدرقية المناسبة. الغدة الدرقية هي المسؤولة عن التحكم في النمو والتمثيل الغذائي. يمكن أن يسبب نقص اليود أعراضًا مثل التعب الشديد ، وارتفاع الكوليسترول ، والخمول ، والاكتئاب ، وتضخم الغدة الدرقية. أفضل طريقة للحصول على اليود هي زيادة تناول الحليب أو الأسماك. يمكن أن يكون تناول البيض والزبادي مفيدًا جدًا أيضًا.

 

استهلاك البيض

دقيق الشوفان أو دقيق الشوفان:

 

دقيق الشوفان هو أحد أفضل مصادر الحبوب الكاملة التي يمكنك تناولها في الصباح. استهلاك دقيق الشوفان ، بشرط عدم استخدام أي مواد مضافة ، يوفر جرعة صحية من الكربوهيدرات والبروتين ، كما أنه غني بالفيتامينات والمعادن التي تساعد في التمثيل الغذائي وإنتاج الطاقة.

ماء :

 

إذا كنت ترغب في تعزيز وظيفتك الجسدية والعقلية ، فأنت بحاجة إلى التأكد من أن جسمك رطب. تعتبر ممارسة النشاط البدني أمرًا مهمًا للغاية لأن جسمك يحتاج إلى الكثير من الماء. حاول اصطحاب زجاجة ماء معك طوال اليوم واشربها كلما شعرت بالعطش.

زبادي :

 

الزبادي هو وجبة خفيفة سريعة وممتازة وغني بالبروتينات والبروبيوتيك. يحتوي الزبادي على اللاكتوز (سكر في الحليب) والذي يتحول إلى طاقة. يتسبب هذا البروتين في زيادة الطاقة التي يسببها اللاكتوز لفترة طويلة.

الكينوا:

 

الكينوا طعام رائع حقًا لأنه يوفر بروتينًا نباتيًا كاملاً. وهي أيضًا كربوهيدرات معقدة مليئة بالألياف والكالسيوم والحديد والمغنيسيوم والبوتاسيوم. الكينوا مصدر صحي للبروتين يجب أن يتناوله كل فرد في نظامه الغذائي.

المكسرات:

 

اللوز والكاجو والجوز كلها أمثلة على المكسرات ، وإذا كنت قد قرأت عن المرطبات من قبل ، فهي تحتوي على الدهون الصحية والألياف والبروتين ومضادات الأكسدة والفيتامينات والمعادن. وخاصة اللوز الغني بالمغنيسيوم والمطلوب لوظيفة العضلات. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين يعانون من نقص المغنيسيوم يتعبون بسرعة.

 

أكل المكسرات

حمص:

 

حمص يصنع من البازلاء وبعض المضافات. الحمص صحي للغاية وغني بالبروتينات والكربوهيدرات الصحية والدهون الصحية. توفر هذه المغذيات الطاقة لفترة طويلة لأن البروتينات والدهون الموجودة فيها ، مثل الكربوهيدرات ، هي مصدر للطاقة.

الحمضيات:

 

تشمل هذه الفاكهة البرتقال والليمون والجريب فروت ، وهي غنية بفيتامين سي ومفيدة لمستويات الطاقة. الأشخاص الذين يعانون من نقص فيتامين سي يتعبون بسرعة. يساعد هذا الفيتامين الجسم أيضًا على إنتاج الأحماض الأمينية التي تنتج مواد كيميائية تنظم طاقة الجسم.

 

جريب فروت

بطاطا حلوة :

 

البطاطا الحلوة هي نشاء غني بالكربوهيدرات المعقدة. الكربوهيدرات المعقدة مصدر جيد للطاقة. إنها سلاسل سكر يمكن تحويلها بسهولة إلى طاقة عندما يهضمها الجسم ، لذلك تمنحك البطاطس الطاقة على المدى الطويل كما تجعلك تشعر بالشبع.

كرنب :

 

الملفوف غذاء نباتي رائع وغني بالفيتامينات والمعادن المفيدة للحفاظ على الطاقة ، كما أنه غني بالكالسيوم ويعزز نمو العظام والألياف الموجودة فيه تساعد على الهضم.

نصائح النظام الغذائي الرجالي الأخرى التي تمنحك الطاقة

تناول وجبة الإفطار دائمًا:

 

يتجاهل الكثير من الناس وجبة الإفطار لأنهم يدعون أنه ليس لديهم الوقت الكافي لتناولها أو أن بعض الناس لا يشعرون بالجوع في الصباح ويتناولون الغداء مبكرًا بدلاً من ذلك. ومع ذلك ، فقد ثبت أن تناول وجبة فطور صحية يقلل من الرغبة الشديدة في تناول الغداء وإعداد وجبات خفيفة صحية. إن تناول وجبة فطور غنية بالبروتينات والكربوهيدرات المعقدة يعزز عملية التمثيل الغذائي في الجسم ، ويحسن وظائفك العقلية في الصباح ، ويسمح لعقلك بحرق المزيد من السعرات الحرارية على مدار اليوم.

تناول وجبة خفيفة صغيرة في كثير من الأحيان:

 

يميل بعض الناس عادة إلى أخذ قيلولة بعد الغداء. هذا لأنك تستهلك الكثير من الكربوهيدرات والدهون والسكريات. كلما تناولت هذه الأطعمة أكثر ، زادت صعوبة هضمها ويجب على الجسم أن يعمل بجدية أكبر ليعمل بشكل صحيح. يرسل دماغك إشارات إلى الجسم للإبطاء والشعور بالخمول والتعب عند هضم الأطعمة الثقيلة والثقيلة. سيسمح تناول وجبة خفيفة لجسمك بهضم الطاقة بشكل صحيح والحفاظ على طاقتك طوال اليوم.

 

لذا ، إذا كنت تشعر بالتعب مؤخرًا ، فقد يكون تغيير نظامك الغذائي هو الطريقة الأسهل والأكثر فاعلية للشعور بالتحسن. بالإضافة إلى مزيج الأطعمة الصحية المذكورة أعلاه ، فإن تناول وجبات خفيفة وتناول وجبة الإفطار سيكونان بداية جيدة لك وسيوفران طاقة مستدامة لمواصلة اليوم.

 

منبع :

https://anieh.com/category/%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%d8%a9/

http://gg.gg/xp4ho

 

https://bit.ly/3rb5AmT

 

https://sketchfab.com/JuanStewart4

https://www.allnumis.com/user/profile/juanstewart4

https://list.ly/juanstewart4/

https://gab.com/JuanStewart4

https://www.ulule.com/juanstewart4/#/projects/followed

https://justpaste.it/5o493

https://slides.com/juanstewart4

https://www.goodreads.com/user/show/146498728-juan

https://www.yelp.ca/user_details?userid=IxeDRR0Mrye4cYmkyYLdHg

https://www.cplusplus.com/user/JuanStewart4/

https://www.openstreetmap.org/user/JuanStewart4

 

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 136 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:25

شرايط منبع تغذيه دوربين مداربسته

اصطلاح Power Supply Conditions يا شرايط تغذيه دوربين مداربسته در رابطه با شرايط ورودي الکتريکي دوربين به کار برده مي شود. در اين بخش معمولا در رابطه با نوع برق ورودي دوربين يا تغذيه الکتريکي آن صحبت مي کند.

 

مشخصات ورودي الکتريکي دوربين مداربسته

مشخصه الکتريکي ورودي بيشتر تجهيزات الکتريکي از سه المان اصلي تشکيل شده است:

 

1.انوع يا شکل ولتاژ:

مشخصه جريان از نظر شکل، ميتواند AC يا DC باشد. مشخصه AC يا متناوب به ولتاژي گفته مي‌شود که در طول زمان با فرکانسي مشخص تغيير مي‌کند. اين مشخصه، در تمامي خطوط انتقال و مصرف در سيستم‌هاي الکتريکي کاربرد دارد. تقريبا تمام سيستم‌هاي برق جهان از مشخصه AC به عنوان برق شهر استفاده مي‌کنند. در مقابل مشخصه DC يا ثابت هرگز تغيير نمي‌کند، مقدار ولتاژ ورودي همواره در اين حالت ثابت است. از مشخصه DC در مدارهاي الکترونيکي استفاده مي‌شود. تبديل مشخصه AC به DC بسيار ساده و کم هزينه است. (اما برعکس اين موضوع صادق نيست.) در صورتي که به جاي ولتاژ AC به دستگاه ولتاژ DC داده شود يا برعکس، بسته به نوع طراحي دستگاه ممکن است باعث آسيب به آن شود، اما بيشتر تجهيزات الکترونيکي مشکلي با نوع ولتاژ ندارند.

 

2. ميزان ولتاژ:

ميزان يا دامنه ولتاژ، مشخصه اصلي دوم در ورودي تجهيزات الکتريکي است. مقدار ولتاژ عموما به صورت يک عدد نوشته مي شود و نشان ميدهد که بخش تغذيه دستگاه مطابق با چه ولتاژي طراحي شده. در صورتي ولتاژي کمتر از مقدار مشخص به دستگاه داده شود احتمالا روشن نمي شود (احتمال آسيب در اين صورت بسيار کم است)، اما اگر ولتاژي بيشتر از مقدار استاندارد به دستگاه داده شود احتمال آسيب جدي به مدارات داخلي دستگاه وجود دارد.

 

3. فرکانس:

فرکانس مشخصه اي است که تنها در مورد ولتاژ الکتريکي AC مصداق پيدا مي کند. مقدار فرکانس نشان مي دهد که ولتاژ در طول يک ثانيه چند بار تغيير مي کند. مقدار فرکانس يکي از مشخصه هاي بسيار مهم در تجهيزات الکتريکي AC است. استفاده از فرکانس غير مجاز مي تواند آسيب جدي به دستگاه وارد کند.

دوربين هاي مداربسته هايک ويژن با چه برقي تغذيه مي شوند؟

تقريبا تمام مدل هاي دوربين هايک ويژن (به جز دوربين هاي گردان) بايد توسط برق DC با ولتاژ 12 ولت تغذيه شوند. از آنجا که اين ولتاژ از نظر نوع و دامنه با برق شهر (220 ولت AC) متفاوت است براي ايجاد ولتاژ مناسب از منبع تغذيه يا آداپتور مناسب استفاده مي کنيم. آداپتور مورد نياز براي تغذيه دوربين بايد طوري باشد که ورودي برق شهر را دريافت کرده و به ولتاژ 12ولت DC تبديل کند (اين نوع از آداپتور بسيار رايج است).

 

دستگاه هاي ضبط کننده هايک ويژن با چه برقي تغذيه مي شوند؟

دستگاه هاي DVR و دستگاه NVR هايک ويژن بسته به نوع دستگاه عموما ورودي 12 ولت يا 24 ولت DC دارند. البته اين دستگاه ها همگي داراي آداپتور خارجي يا داخلي در جعبه خود هستند. پس نيازي به نگراني در مورد شرايط تغذيه دستگاه وجود ندارد.

  1. https://hiktejarat.com/product/sw-507/
  1. https://hiktejarat.com/راهنماي-کامل-vms/
  1. https://hiktejarat.com/product/sw-508/
  1. https://hiktejarat.com/product/sw-506/

 

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 142 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:36

سنسور PIR در دوربين مدار بسته

تکنولوژي هاي مختلفي براي تشخيص ورود افراد به مناطق خاص محافظت شده در دوربين مداربسته وجود دارد. از جمله مي توان به تکنولوژي هايي همچون تشخيص نفوذ (Intrusion Detection)، تشخيص حرکت دوربين هايک ويژن (Motion Detection)، عبور از خط دوربين مداربسته (Line Crossing)،  و … اشاره نمود. اما يک فناوري جديد که بسيار مقرون به صرفه بوده و تا حد زيادي قابل اطمينان است، سنسور تشخيص حرکت PIR در دوربين مدار بسته است. اين تکنولوژي داراي کارايي بسيار بالا و کم هزينه براي تشخيص ورود غيرمجاز افراد است. در ادامه مي خوانيد سنسور PIR چيست و با ساير موارد زير آشنا مي شويد:

  • عملکرد سنسور pir
  • اجزاي تشکيل دهنده تشخيص حرکت pir
  • مشکلات سنسور pir

 

 

 

سنسور PIR چيست؟

در جواب سوال  ” سنسور PIR چيست ؟ ” بايد گفت سنسور PIR يک تکنولوژي به کار رفته در دوربين هاي مداربسته است که به هر جسم متحرکي که داراي حرارت باشد واکنش نشان مي دهد. حال اين جسم متحرک مي تواند انسان باشد يا حيوان.

 

 

 

نحوه عملکرد سنسور PIR:

Passive Infrared Sensor يا به اختصار PIR يک سنسور الکترونيکي است که نور مادون قرمز (IR) منتشر شده از افراد يا اجسام مختلف را در ميدان ديد خود اندازه گيري مي کند. اين سنسور ها در سيستم هاي ضد سرقت داخلي بسيار رايج و مفيد هستند. قرار گرفتن واژه passive که به معني غيرفعال است، بدين معني است که اين سنسور از خود هيچ گونه اشعه اي منتشر نکرده و تنها از طريق جذب اشعه کار مي کند.

هنگامي که يک فرد (مانند يک سارق) وارد اتاق مي شود، سنسورهاي PIR تغيير دما را تشخيص مي دهند. سپس با به صدا درآوردن زنگ آلارم و يا شروع ضبط تصاوير هشدارهاي لازم را مي دهند.

لازم به ذکر است که هر جسمي که دماي صفر نداشته باشد مقاديري از اشعه مادون قرمز را از خود ساتع مي کند که بوسيله چشم انسان قابل ديدن نيست و فقط  به صورت انرژي گرمايي حس مي گردد. اما دوربين هاي مجهز به سنسور پير مي توانند اين اشعه را اندازه گيري نمايند.

هنگامي که فردي وارد منطقه مورد نظر مي گردد، سنسور PIR متوجه تغييرات تابشي ايجاد شده در ميدان ديد خود مي گردد. سپس تغييرات انرژي مادون قرمز را در وضعيت قبلي نسبت به حالت جديد مقايسه مي کند. پس از آن محاسبات لازم انجام مي شود که منجر به شروع عمليات ضبط و يا فعال نمودن آلارم ها مي شود.

 

 

 

علت فعال شدن سنسور PIR با ورود انسان

  1. بدن فرد انرژي مادون قرمز از خود منتشر مي کند كه منجر به افزايش ميزان اين اشعه در اتاق مي شود.
  2. صرف نظر از تغيير ايجاد شده بر اثر اشعه مادون قرمز، الگوي تغييرات مادون قرمز موجود در محيط در وضعيت قبلي نيز بر اثر ورود فرد تغيير مي کند.

 

 

 

اجزاي تشکيل دهنده سنسور PIR چيست ؟

حال که با متوجه شديد عملکرد سنسور PIR چيست ؛ اجزاي اين سنسور را برايتان شرح مي دهيم:

  1. يك سنسور كه نور مادون قرمز را دريافت نموده و آن را به ميكرو ولت تبديل مي‌كند.
  2. يك لنز كه وظيفه تشخيص مناطقي كه فواصل معيني از هم دارند و از ميان آن‌ها نوري دريافت نمي ‌شود را دارد.
  3. يک مدار الکترونيكي كه تغييرات ولتاژ ناشي از انرژي مادون قرمز كه به دليل حركت جسم اتفاق مي افتد را در يک بازه زماني معين اندازهگيري مي کند. سپس نسبت به آن عكس‌العمل نشان مي ‌دهد.

 

 

 

مزاياي الگوي تشخيص حرکت PIR چيست

  • کاهش آلارم هاي خطا بخاطر تاثيرات محيطي که ثابت هستند اما انرژي حرارتي مشابه انسان دارند. همچون شعله شومينه
  • کاهش خطاي آلارم ناشي از حرکت اجسامي که خصوصيات حرکتي انساني را ندارند. مثل تغيير زاويه نور آفتاب و سايه و روشن شدن اتاق، حرکت سطوح داغ
  • بسياري از سيستم هاي نظارتي مجهز به PIR امکان ثبت تمام واقع را مي دهند. حتي اتفاقاتي که منجر به آلارم نشده است. در اين صورت مهندس ناظر مي توان علت يابي کرده و مشکل را برطرف کند.

 

 

 

نصب دوربين مداربسته با قابليت تشخيص حرکت

توصيه مي شود که دوربين مجهز به سنسور PIR هايک ويژن را در موقعيتي بدون مانع و با ديد باز قرار دهيد. براي مثال سقف و يا ديوار هاي بزرگ موارد مناسبي مي توانند باشند.

اين نوع از دوربين ها را نبايد در نزديکي سيستم هاي تهويه هوا که هواي داغ يا سرد هستند، قرار داد. زيرا دماي محيط را تغيير داده و منجر به اختلال در عملکرد سنسور مي گردد و باعث ايجاد هشدارهاي کاذب دايم مي گردد. لازم به ذکر است که سنسورهاي مادون قرمز در دوربين هاي مدار بسته تنها نسبت به دماي بدن انسان و يا حيوان ها حساس هستند.

  1. دوربين مداربسته براي خانه
  2. واترمارک دوربين مدار بسته
  3. حافظت از سيستم هاي تحت شبکه
  4. قابليت تشخيص شي رها شده در دوربين مداربسته
آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 346 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:24

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

همان طور که می دانید ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان یا تعدادی از دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ظاهری مانند پیچ دارد که باید درون استخوان فک به صورت کامل جای گرفته و جوش بخورد تا عملکردی مانند ریشه طبیعی دندان داشته باشد. درمان ایمپلنت روشی نوین و جایگزین تاج دندانی و دندان مصنوعی است.

اغلب افراد برای انتخاب این روش کمی دچار نگرانی بابت درد آن می شوند. زمانی که کاشت ایمپلنت انجام می شود شما دردی را حس نخواهید کرد زیرا ناحیه جراحی بی حس شده است و جای نگرانی نیست. دردی که حین جراحی ممکن است حس کنید به اندازه کشیدن یک دندان معمولی است. زیرا در این جراحی باید بافت و ساختار استخوان فک و لثه کنار زده شود تا ایمپلنت درون استخوان فک جای داده شود.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از کاشت ایمپلنت ممکن است برخی افراد کمی حس درد داشته باشند به همین علت  سوال بیماران این است که  بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مسکن قوی برای درد ایمپلنت چیست؟ و یا بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ یا درد ایمپلنت چند روزه ؟  برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که درد بعد از ایمپلنت باید ریشه یابی شود و علت آن یافت شود، سپس اقدام به رفع آن درد نمود. به دلایل مختلفی میزان درد هر فرد پس از ایمپلنت با دیگری متفاوت است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به عواملی که می تواند درد بعد از ایمپلنت را کاهش دهد بپردازیم.

علت درد پس از ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که جراحی انجام می شود درد در ناحیه ایمپلنت شده زیاد نیست به میزانی است که گویی یک دندان کشیده شده است. اما پس از اینکه بی حسی موضعی از بین رفت ممکن است همچنان بیمار درد را تحمل کند که در این صورت باید علت درد پس از ایمپلنت را پیدا کرد؟ اولین عامل درد بعد از ایمپلنت دندان تغییراتی است که در بافت و ساختار لثه به وجود آمده است.  هنگامی که جراحی انجام می شود عروق و بافت های خوبی و عصبی، بافت های استخوانی و نرم در این جراحی در گیر می شوند.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

ایمپلنت دندان از بهترین درمان ها برای جایگزینی بی دندانی می باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت های دندانی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان در تجریش

به همین علت بعد از از بین رفتن بی حسی ممکن است شما کمی درد را احساس کنید. بهتر است در صورتی که در ناحیه جراحی درد احساس کردید، یک مسکن قوی برای درد ایمپلنت مصرف کنید. البته پزشکان پس از جراحی مسکن هایی را برای شما تجویز می کنند که بهتر است بلافاصله پس از جراحی تا آخرین عدد از قرص ها را طبق برنامه ای که برایتان تنظیم میشود مصرف کنید.

برخی افراد می پرسند بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مدت زمان درد بعد از ایمپلنت برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی فرد متفاوت است. شرایط فیزیکی و شرایط سلامتی هر فرد و میزان مهارت جراح می تواند برای هر فرد در تعداد روزهایی که باید کمی درد را تحمل کند تاثیر گذار باشد. اما معمولا 10 الی 15 روز پس از ایمپلنت دندان درد طبیعی است

 چه عواملی باعث تشدید درد پس از ایمپلنت دندان می شود؟

جهت پاسخ به سوال اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم یا برای تسکین درد بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم باید بگوئیم که تقریبا 15 روز پس از ایمپلنت طبیعی است کمی احساس درد داشته باشید و بهتر است با مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است درد را تسکین دهید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

 اما عواملی هستند که باعث تشدید دردر پس از ایمپلنت دندان می شوند. عواملی که موجب تشدید ایمپلنت می شوند عبارتند از :

  1. در صورتی که فک دارای تراکم استخوانی کافی نباشد طبیعی است ک ایمپلنت ضعیف بوده و از بین می رود. در این صورت باید ایپپلنت از داخل فک خارج شده و درمان های تکمیلی انجام شود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت جدید نمایند. اگر اقدام به تعویض آن نکنند در این صورت ایمپلنت فرد شل می شود و همین باعث تشدید درد در ناحیه جراحی می شود.
  2. در صورتی که قبل از کاشت سلامت لثه بررسی نشده باشد ممکن است پس از کاشت ایمپلنت عفونت باعث تشدید درد برای بیماران شود و شاید بیمار دچار ورم لثه بعد از ایمپلنت بشود.
  3. گاهی ممکن است ایمپلنت دندان به خوبی با استخوان فک بیمار پیوند نخورده باشد و بدن بیمار آن رارد کنند و پس بزند. در این صورت بیمار باید درد شدیدی را تحمل کند. درمان این نوع مشکل تعویض نوع و جنس ایمپلنت و کاشت مجدد آن است که مستلزم پرداخت هزینه بالایی نیز هست.
  4. گاهی ممکن است حین جراحی مته دندانپزشکی به استخوان اطراف ناحیه جراحی آسیب رسانده باشد و پزشک متوجه این آسیب نشده باشد. در این صورت پس از کاشت فرد درد شدیدی حس می کند.
  5. همچنین ممکن است این مته دندان پزشکی به عصب های اطراف ناحیه ایمپلنت آسیب وارد کرده باشد در این صورت نیز درد شدیدی به بیمار وارد می شود. البته این مورد بسیار نادر است .

 برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از آنکه جراحی کاشت ایمپلنت به اتمام رسید اغلب متخصص جراحی دندان پزشکی به شما مراقبت های لازم را توصیه می کند که بهتر است آن ها را به صورت دقیق انجام داده تا دچار دندان درد نشوید. مسکن قوی برای درد پس از ایمپلنت معمولا تجویز می شود که با مصرف آن در مدت تعیین شده می توانید درد را کاهش دهید.

فیلم ایمپلنت دندان

 ضمنا می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان از ایجاد در  بر اثر عفونت یا تجمع باکتری جلوگیری کنید. در صورتی که احساس درد داشتید می توانید از دهانشویه و یا آب نمک برای ضد عفونی دهان استفاده کنید. و اگر درد در ناحیه جراحی زیاد شد بهتر است از کمپرس آب یخ استفاده نمائید تا درد را کاهش دهید. از نوشیدنی هایی که سرد و خنک هستند استفاده کنید تا درد دندان بعد از ایمپلنت کاهش یابد.

البته اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید تا ریشه درد را برای شما پیدا کنند سپس در صورتی که این درد طبیعی بود بهتر است از روش های بالا برای تسکین درد استفاده کنید.

آزمایش...
ما را در سایت آزمایش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر emmtehann1 بازدید : 150 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:24

لینک دوستان

خبرنامه